st. georges lès baillargeaux - circustent bij st. sauvant

poitiers, baptisterium
poitiers, baptisterium

ik heb een vers stokbrood bemachtigd en wil er behalve kaas ook nog wat saucisson op. ik grijp naar het papier waar ik hem de vorige avond in heb gewikkeld en merk dat hij is verdwenen. een saucisson met pootjes? ...

mijn humeur daalt tot ver onder nul. vandaag en morgen is het jour du patrimoine. alle monumenten zijn open voor het publiek. poitiers is vergeven van de monumenten en ik beperk mij tot een aantal kerken. de st. radegonde, de st. pierre catheraal en het baptisterium. helaas is dat tot 15.00 uur gesloten. ik fiets verder richting st. sauvant. daar is een camping municipale volgens het gidsje, maar ze bestaat niet meer als zodanig. sinds ruim een jaar is de camping toegewezen aan een stel circus artiesten, die van daaruit heel frankrijk en grote delen van europa tot in zuid-limburg bespelen. ik arriveer erg laat en tref het dat er net iemand vertrekt. hij informeert bij een collega en ik mag in een verborgen hoekje mijn tent opzetten.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010