st. sauvent - st. jean d'angely

jules + isa
jules + isa

slecht geslapen door gorgelend geluid van wat een zwembad blijkt te zijn en door het de hele nacht aanhoudend geblaf van een kennel honden. het jachtseizoen is in volle gang en de fransen schieten er vrolijk op los. ik maak kennis met isabelle en jules die vandaag vier is geworden...

hun caravan is een enorme rotzooi waar het taarten bakken in volle gang is. ik vertrek naar st-jean-d'angely. onderweg kom ik tussen de dorpjes lezay en melle zowaar raquel tegen. we fietsen samen verder doch na anderhalve kilometer knapt er in haar achterwiel een spaak. ze durft niet verder te fietsen en gebaart dat ik niet op haar hoef te wachten. in melle tref ik in een café dat net sluit de eigenaar en een vriend, jules. deze heeft een vader die een begenadigd mecaniciën is. hij wordt gebeld en zal morgen de fiets van raquel repareren. jules gaat mij op zijn solex vooruit naar zijn moeder, die naast de kerk st. hilaire woont. haar leg ik uit wat precies de bedoeling is. zij zal raquel opvangen en ik ga na een bezoek aan de st. hilaire verder richting st.-jean-d'angely. een zware tocht met veel klimmen. in het donker kom ik aan en het enige restuarant dat open is of dat ik kan vinden, is een vietnamees. goed gegeten. ik krijg een papiertje mee met summiere aanwijzingen, maar duidelijk genoeg om de camping probleemloos te vinden. na 23.00 uur zet ik mijn tent op.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010