a coruña

a coruña, beach view
a coruña, beach view

het kon niet uitblijven, de boot die ik in a coruña wilde nemen richting het vaderland is een bus geworden. de boot ging hoogstens tot plymouth of portsmouth en van daar met trein en/of bus naar dover om in calais te eindigen tussen stakende fransozen. dat laatste wilde ik liever niet, en met een busticket voor €153 inclusief 4 fietstassen en mijn fiets bood de bus een niet te kloppen alternatief...

 

hoe laat gaat de bus? ik kreeg  gisteren een uitdraai mee met daarop 2 tijden (10.30 en 19.00) en 2 prijzen (€153 en €348). de kaartjesverkoper blafte bij herhaling siete de la tarde in mijn oor en ik maakte daar uit op dat de bus om 7 uur in de avond zou vertrekken. vanmorgen vroeg opgestaan, een heerlijke douche genomen en rustig ontbeten. daarna op de fiets langs het strand richting het busstation. ik ontwaar de torre de hercules en koers er op aan. tegen 10.50 uur bereik ik de buskaartjes verkoper die mij vrolijk toeblaft dat de bus om 10.30 uur is vertokken. zelden zo razend geweest. helpt echter weinig, de bus komt niet terug. er zit weinig anders op dan 2 dagen te wachten en zo zal ik op donderdag 21 oktober om 10.30 uur alsnog naar amsterdam vertrekken.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010