brunoy - fontenay les briis

vandaag moet het er van komen anders blijf ik forever in brunoy bij patricia en didier. ik wil chartres halen, 93km vanaf brunoy, en heb een eigen route uitgezet via allerlei kleine dorpjes, ver van drukke autowegen vandaan. het begin heb ik gisteren verkend en het voert door de bijzonder mooie bossen van sénart...

na chartres is de volgende stop na 86km fréteval om daarna tours in 84km te halen. drie dagen stevig doorfietsen. erg goed na alle luiheid van de laatste dagen al heb ik er wel erg van genoten.

brunoy verlaten valt zwaar. de familie tannou is veel te gastvrij om zomaar te vertrekken en graag hadden ze gezien dat ik pas maandag op de fiets klom. soms moet je dingen forceren en zo ga ik veel te laat op pad richting chartres. eerst door het bois de sénart, een mooie tocht over zanderige bospaden. na het bos is google maps de weg kwijt en ik helaas ook. van hot naar her gaat het over wegen die ik met geen mogelijkheid kan vinden op mijn kaart. uiteindelijk nog net in het stikke donker fontenay-les-briis bereikt waar ik in het park van het plaatselijke chateau mijn tent opzet. ik heb er 2 jaar eerder gelogeerd, toen in het chateau, een tamelijk vervallen keet die dienst doet als recreatie oord voor de leden van de ratp. de volgende ochtend herkent de directeur mij en mag ik van de douches gebruik maken.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010