burgos - león

burgos, pelgrims herberg
burgos, pelgrims herberg

het linker been wil niet erg beter worden en maak mij enige zorgen. fietsen gaat niet echt goed, mijn been zwelt snel op. dan maar per bus verder naar sahagun. niet dus, die bus vertrekt pas maandag. ik wil geen tijd verliezen en besluit per bus naar león te vertrekken...

mijn fiets mag alleen mee als ik hem in een plastic tas stop of er een groot stuk karton over drapeer. deze attributen heb ik niet en op zondag is het allesbehalve makkelijk om er aan te komen. de kaartjesverkoper is onverbiddelijk, zonder gaat mijn fiets niet mee. de bus vertrekt pas om 16.30 uur en ik heb alle tijd om iets te regelen, en dat lukt. een chinese winkel is open en ik vind er voldoende plastic. buskaartjes gekocht en als na lang wachten de bus binnen 5 minuten weer vertrekt is de chaufeur zo gehaast dat ik mijn zuur gescoorde plastic vooral niet mag gebruiken. in een tropische regenbui bereiken we in iets meer dan 2 uur león. daar tref ik in het hostel peter de bruin met wie ik sinds compiègne sms contact ben blijven onderhouden. hij fietst met een pool en zij houden volgens mij een moordend tempo aan. ik ga per bus stukken sneller en zal ze over 3 dagen weer hebben ingehaald in ponferrada. want tussen león en ponferrada zit een erg steile klim die ik liever oversla in verband met been probleem. er resteren nog voldoende klimmen waarop ik mijn beide benen kan testen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010