chartres - fréteval

chartres, cathédrale
chartres, cathédrale

slecht geslapen en goed ontbeten. tentje inpakken en op weg. raquel is nog druk bezig met haar yoga oefeningen en zo fiets ik alleen richting de cathedraal, die voor een groot deel in de steigers staat. hij wordt van buiten en van binnen grondig schoon geboend. de muren zijn binnen grotendeels zwart, het enig tastbare bewijs voor de vele miljoenen anonieme gelovigen en pelgrims die de kerk de afgelopen 700 jaar hebben bevolkt. ik hoop dat de restaurateurs ergens een klein stukje muur zwart zullen laten als hommage aan die talloos vele anoniemen. de glas-in-lood ramen maken grote indruk...

 

 

na de cathedraal volgt een fietstocht door de stad langs veel oude houten vakwerkhuizen. ik vervolg mijn weg langs soms onwezenlijk mooie plekken. bonneval, châteaudun, montigny-le-gannelon, st-jean-froidmentel tot aan fréteval, waar ik in het holst van de nacht arriveer.

de routebeschrijving er naar toe is niet vrij van onduidelijkheden, de hele dag sterke wind tegen waardoor het gemiddelde tempo op amper 10km per uur ligt. de camping municipal is volgens het gidsje tot eind september open, maar blijkt eind augustus al te zijn gesloten. de volgende morgen wijst de buurman mij een privé camping aan op slechts 600m van de municipal.

Commentaren: 0 (Discussie gesloten)
    Er zijn nog geen commentaren.
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010