fréteval - villedômer

alain depardieu
alain depardieu

na enig summier fysiek opknapwerk en route voor tours. amper op weg kom ik voorbij een kleine charcuterie. het ruikt er heerlijk. de eigenaar, alain depardieu, blijkt een verre neef te zijn van acteur gérard...

hij heeft geen brood, dus eerst naar de bakker om de hoek. alain doet twee dikke plakken lardon op mijn baguette. we praatten nog wat over fietsen en hij vertelt dat hij na zijn retraite naar santiago wil fietsen, mede als hommage aan zijn vorig jaar overleden oudere broer met wie hij samen zou hebben gefietst. bij het afscheid krijg ik een heerlijke saucisson mee. tot nu toe heeft de zon volop geschenen en ook vandaag kent hij geen genade. er moet af en toe stevig geklommen worden en ondanks dat ik eerst in utrecht 6kg bagage heb achtergelaten en in brunoy nog eens 2kg blijft dit klimmen een zware opgave. fietsend achter peter de bruin moest ik vaak lossen en via sms weet ik waar hij nu uithangt. hij houdt een moordend tempo aan en zo lijkt het of ik bijna stil sta. bereik toch nog château-renault waar de camping municipale ook al eind augustus gesloten blijkt te zijn. ik vervloek het gidsje. er komt een franse mevrouw aan die het allemaal heel naar vindt, maar mij niet verder kan helpen. dan doemt uit het niets opeens raquel op, al snel gevolgd door een klein autootje met daarin nadia. zij was bezorgd en komt zien of raquel de camping heeft kunnen vinden. we worden uitgenodigd om bij haar in de tuin onze tenten op te zetten. wij volgen haar 2km over niet al te drukke wegen tot bij villdômer. douche, bad, eten misschien? hoe kunnen wij nee zeggen, en zo dineren wij fris geboend met nadia, haar zus marinette, en haar man claude en genieten van veel heerlijke zelf gemaakte gerechten. claude is kok geweest in zijn eigen restaurant, en bereidde in een oogwenk voor raquel een vegetarische schotel. hij had alleen aan mij gevraagd of ik van vlees hou. nou, en hoe!

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010