villedômer - montbazon

nadia, raquel, claude
nadia, raquel, claude

claude blijkt niet alleen restaurateur te zijn, maar ook nog éleveur van schapen, geiten, varkens, kippen, ganzen en joost mag weten wat voor gevogelte nog meer. hij maakt van dit alles met veel plezier de lekkerste gerechten. daarnaast verzamelt hij antiek, en heel veel stenen en oude tegels...

hallen vol. in de winter en als het regent verbouwt hij zijn huis. volgend jaar hoopt hij een gîte d'étappe te kunnen openen. bij ons vertrek krijgen we ieder zes perfect gekookte eieren, appels, tomaten en druiven, alles uit eigen tuin, mee. raquel gaat direct op weg naar tours en ik wil eerst geld pinnen in de stad. dat gaat me bij nader inzien veel te lang duren en dus toch maar direct richting tours. een mooi deel van de route. chateau la cote en chateau de valmer, en daarna tours. je kunt er de hele dag ronddwalen en ik moet mij beheersen anders kom ik nooit in compostela. bij de camping in montbazon gestopt na onderweg nog een bernache gedronken te hebben. was net gearriveerd twee weken na de vendenge en persing. gist/belletjes, smaakt nog sterk naar druivensap.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010