ontmoetingen en onverwacht nieuws in santiago

raquel delvaux (r) met franse fietsvriendin fanny vein
raquel delvaux (r) met franse fietsvriendin fanny vein

's ochtend een bezoek gebracht aan de universiteitskliniek waar ik uitvoerig wordt onderzocht. ik heb de afgelopen dagen hoestend en proestend op de fiets gezeten en denk iets van een longontsteking te hebben. vijf uur later sta ik weer op straat in de wetenschap dat mijn longen in goede conditie zijn. mijn hart kende opeens een hartritmestoornis, een hoogst onwelkome verrassing. het was niet dodelijk - wat fijn! - en eenmaal thuis moest ik maar eens bij de dokter langs.

weer in de stad tref ik peter de bruin, die dan al terug is uit cabo de finisterre. met hem toch nog het al in compiègne afgesproken glas gedronken en een hapje gegeten. hij heeft een lange camino achter de rug, is via biarritz naar lourdes gefietst en terug over oloron naar santiago. zijn fiets is geheel gereviseerd.

een dag later tref ik raquel delvaux. ook haar fiets is danig onder handen genomen, maar blijft herkenbaar. ook zij gaat nog naar finisterre. 's avonds lees ik een mail van miho. kan het amper geloven dat ze vandaag in santiago is gearriveerd. we proberen elkaar te ontmoeten, maar dat lukt helaas niet.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010