peyrehorade - st. jean pied de port

in de buurt van st. jean pied de port
in de buurt van st. jean pied de port

ik moet en zal saint jean pied de port halen en dat heb ik geweten. tot saint palais ging alles prima. daar op een charmant pleintje mathieu ontmoet. samen een biertje gedronken en ervaringen uitgewisseld. hij gaat van hotel naar hotel en fietst aanmerkelijk lichter dan ik...

ook hij is raquel delvaux een aantal malen tegengekomen en wij beiden denken dat raquel wel kan spreken, maar dat zij een gelofte van zwijgen heeft afgelegd. ik herinner me dat ze in chartres een papiertje liet zien waarop geschreven stond “je suis en silence”. de verdere tocht naar saint jean was een pure marteling. mijn fiets leek per afgelegde kilometer zwaarder te worden. toch saint jean gehaald in het donker. (twee dagen later controleerde ik de bandenspanning en blijkt er 2,5 bar in plaats van 4 bar luchtdruk in mijn banden te zitten. vandaar). het door nederlanders gerunde hostel is gesloten. aan de overkant verhuurt iemand chambres pour pèlerins. na aankloppen doet een boze mevrouw open. zo laat aankomen en zonder reservering, foei. toch een kamer gekregen en na een prima pizza in de pizzeria op de brug nog vóór 22.00 uur terug. goed geslapen in een groot bed, wat een luxe na al dat gecampeer op een smal matrasje.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010