santiago de compostela here we come

galina, marina, sasha, konstantin, peter, katja en vasily
galina, marina, sasha, konstantin, peter, katja en vasily

de bekende laatste loodjes. dat is hier uitgevonden. er moet flink op de pedalen worden gestaan. we bereiken uiteindelijk tegen 11.00 uur santiago en wringen ons door de duizenden toeristen richting het grote plein voor de kathedraal, de praza do obradoiro. omhelzingen en felicitaties, foto´s en de beloning voor al dat fietsen ophalen:...

de compostela. na 1 uur en 3 kwartier wachten en trappen opschuifelen ben ik aan bod. het gaat snel en dan heb ik na ruim 2360km fietsen het papiertje in handen dat mij voor vertrek in het vooruitzicht was gesteld. ik ben blij dat het er op zit. voorlopig even niet meer op de fiets, althans niet in de bergen. ik blijf nog tot de 18e en ga dan naar huis. eerst met esperanza hier haar verjaardag vieren.

mijn compostela (li) en mijn pelgrims paspoort (credencial)

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010