st. jean pied de port

madame preuilh, adine
madame preuilh, adine

mevrouw is streng maar ontdooit snel als ik laat merken haar regels te begrijpen en het volledig met haar eens ben wanneer een zeldzaam onbeschofte gast tegen haar tekeer gaat. na het ontbijt schrijf ik mijn ervaringen op, zoek foto's uit en hernoem ze. dat laatste is nodig omdat mijn website alleen kleine letters accepteert en mijn camera de foto's van hoofdletters voorziet. daarna komt het mooiste van de reis: ...

uitzoeken wat ik niet verder mee ga nemen als bagage. met vier fietstassen neem je snel teveel mee. tent, matrasje, twee santiago reisgidsen en nog wat kleins blijven achter. eens kijken of ik die per post terug kan sturen. heb mijn website kunnen updaten in een sportwinkel op de brug over de nive. eenvoudig een kabeltje uit een computer halen en die in mijn eee steken en verder veel geduld oefenen.

's avonds dineer ik op aanraden van madame preuilh bij chez dee dee. vraag de gérant plaats vrij te houden aan mijn tafel voor als er nog een pelgrim langs komt. die laat niet lang op zich wachten. geum yun byun uit zuid-korea schuift aan en vertelt honderd uit over wat ze doet. ze is fotografe en maakt video films. ze heeft 4 maanden in london engelse les gevolgd om daarna via parijs naar st jean pied de port te treinen om van daar de camino te lopen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0
santiago de compostela 2010
santiago de compostela 2010